ER Bilservice – Om INFOFLEX DÄCKFÖRVARING
Vi på Infoflex Data är stolt leverantör av verkstadssystem till ER Bilservice och inte minst för att de använder INFOFLEX DÄCKFÖRVARING, ER Bilservice hanterar nämligen årligen ca 1250 uppsättningar och 5000 däck i systemet.
Vi har intervjuat Fredrik Carlsson som är Verkstadschef och frågat honom om vad han ser för nytta med INFOFLEX DÄCKFÖRVARING.
Fredrik, kan du beskriva ditt däckhotell?
Vi har ca 1000 uppsättningar med däckförvaring som vi hanterar årligen två gånger om året. Under högsäsong tar vi in extrapersonal som hjälper till med skifte eller tvätt av däcken. Vi tvättar alla däcken för hand, vår däckansvarig tycker inte däcken blir tillräckligt rena fall man tvättar däcken i en tvättmaskin.
Hur länge har ni använt Infoflex däckförvaring?
Vi började använda INFOFLEX DÄCKFÖRVARING i september 2016.
Vad är den största nyttan med Infoflex Däckförvaring?
Det är att du har full koll på alla däcken, du ser tydligt vilka kunder som förvarar däcken hos dig. Sedan är det även den biten med arbetsflödet, via en bra struktur skapar vi ordning och reda. Med den volymen av antal däck vi hanterar måste vi ha ett säkert system för hanteringen.
Använder ni även skrivaren och etiketter, hur fungerar det systemet tycker du?
Funkar bra, väldigt smidigt. Antingen kan man skriva ut fyra etiketter en för varje däck men vi väljer att skriva ut en etikett och det räcker för oss, på så vis håller vi även nere kostnaden för etiketter.
Vilka fördelar ser du för dina kunder att du använder Infoflex däckförvaring?
Systemet ger mina kunder en trygg förvaring, jag har full koll på vilka däck vi förvarar och missförstånden är väldigt få. Detta kan vara en bidragande faktor till att däckhotellet har lojala återkommande kunder.
Sedan finns en bra funktion för aktiv bearbetning av kunderna, du kan skriva ut en lista på de däcken som har dåligt mönster, på så vis kan man använda listan till att sälja nya däck till sina kunder, vi gör inte detta fullt ut idag men funktionen är bra.
Om företaget
ER Bilservice utför reparationer, plåtskador, glasskador och ac-reparationer på ALLA bilmärken. ER Bilservice har idag 13 anställda och omsätter cirka 28 miljoner. I ägarstrukturen finns även ER Bil som är återförsäljare för Honda och Fiat nyförsäljning.
Hemsida
Vill du också bli kund?
Ring 08-792 64 60 så berättar jag mer om våra produkter.