Alexander Karlsson
Försäljning INFOFLEX FORDON, Jönköping
Vad arbetar du med på Infoflex och vad är viktigast i din yrkesroll?
– Jag jobbar med INFOFLEX FORDON och har kunden i fokus. Att vara nära våra kunder och se till den enskilda verkstadens behov ser jag som en viktig pusselbit för mig i min roll, det ger mig möjligheten att erbjuda rätt produktlösning eller utbildning för just dig och din verkstad. Tillsammans med mina kollegor på Infoflex är vi ett starkt team som sätter våra kunder i centrum!
Du är rutinerad i fordonsbranschen – vad har du gjort tidigare?
– Jag har jobbat på tre olika bilverkstäder, både som mekaniker och som kundmottagare. Sedan har jag läst en eftergymnasial utbildning med fokus på den berömda Lean-filosofin som härstammar från fordonsbranschen, närmare bestämt Toyota.
Vad trivs du bäst med på jobbet?
– Det bästa med att jobba på Infoflex är att jag får jobba i en bransch där tempot på utvecklingsfronten är högre en någonsin. Man hinner aldrig bli uttråkad.
”Tempot på utvecklingsfronten är högre än någonsin. Man hinner aldrig bli uttråkad!”