Kenneths Bilteknik
Strax utanför stadskärnan i Staden Mullsjö, i Jönköpings län, finns en svart och blå byggnad dit folk i och omkring bygden kommer med sina fordon för antingen service eller reparationer. En och annan entreprenadmaskin servar Kenneth också mellan varven.
Kenneth Klasson, ägare av Kenneths Bilteknik, startade verksamheten för över tjugo år sedan, närmare bestämt 1991. Till en början sysslade Kenneth i huvudsak med däck och har idag 500 kunder på sitt däckhotell. Efter några år som, i huvudsak däckverkstad, lät Kenneth efterfrågan styra och verkstaden utvecklades till en fullserviceanläggning som idag reparerar och servar alla typer av fordon. Sedan dess har Kenneths Bilteknik varit en väletablerad och uppskattad verkstad av såväl kunder som leverantörer. Känslan som infinner sig när man kliver in i kundmottagningen är att här finns en hög ambitionsnivå och att grabbarna på verkstaden kan sin sak.
Sedan 2012 ingår Kenneths bilteknik i konceptet ”Bosch Car Service” som är den största oberoende bilverkstadskedjan i världen. Idag är det fyra killar i verkstaden och under däcksäsongen brukar Kenneth hyra in personal från ett bemanningsföretag för att snabbt kunna ta hand om däckjobben. Kenneth berättar även att han har stor hjälp av sin son Felix som går 2:a året på gymnasiet. Felix spås en ljus framtid och har trots sin unga ålder ett stort tekniskt kunnande och under semesterperioden sköter han både kundmottagningen och skruvar bilar i verkstan.
Via INFOFLEX FORDON berättar Kenneth att han sköter kommunikationen med kunderna. Det kan vara offerter som ska mejlas eller en kund som ska meddelas att bilen är färdig. – I samband med det skickar jag ett sms via INFOFLEX FORDON.
Reservdelar handlar Kenneth mestadels av MECA och då använder han kopplingen från INFOFLEX FORDON mot Mecas webb-katalog där man på ett smidigt sett kan föra över delar och arbeten till INFOFLEX FORDON. Utan denna funktion hade man fått lägga in alla order och offerter manuellt och på frågan om Kenneth skulle klara sig utan kopplingen svarar Kenneth: – Det skulle inte fungera, det skulle innebära slutet, det skulle vara allt för tidskrävande.
Via INFOFLEX FORDON tar Kenneth ut dags- och månadsomsättning för att jämföra med fjolårets resultat. Ibland berättar Kenneth att han även tittar noggrannare på vissa artiklar för att följa trender och se vad som är hett. Kenneth använder statistiken som ett mått och genom detta får han en känsla för om han är på rätt spår.
Vi använder
Om företaget
Kenneth Klasson startade verksamheten 1991. Sedan 2012 drivs verkstaden under konceptet ”Bosch Car Service”.
Hemsida
Vill du bli kund?
Ring 08-792 64 60 så berättar jag mer om våra produkter.